cautare google

Loading

duminică, 4 decembrie 2011

Filme de referință în istoria cinematografiei (4)



   Am să încerc să amintesc cele mai reușite filme din cinematografiei,fără a avea pretenția că  am dreptate dar cel puțin cinefilii mai în vârstă ar putea fi pe aproape cu preferințele mele...Prin urmare, ordinea enumerarii acestor producții cinematografice, nu este cronologică iar acestea nu sunt aranjate într-un asa zis ,,top"... Toate filmele fiind de fapt pe primul loc, probabil în preferința oricui, deci inclusiv și în preferința mea !
  Nu este neaparat un top al celor mai bune filme din istoria mondială a cinematografiei, nici nu mi-aș permite să fac un lucru care ar aduce nesfârșite polemici și toate foarte bine argumentate ! Este un top al filmelor de referință (mă repet), din viziunea mea subiectiva !




4. La Vita è bella
  ,,La Vita è bella" este filmul capodoperă al celebrului Roberto Benigni  și deși l-am ales in pozitia a-4-a în așa zisul top al filmelor de referință mondiale, în realitate poate fi clasat pe primul loc,al preferințelor cinematografice cu adevărat valoroase....ta super-producțiilor ar putea continua!
   Un film care iți atrage atenția și nu te mai ,,desprinzi” din fața ecranului... Îți creează instantaneu senzații dramatice dar și amuzante în acelalași timp. Pe toată durata acțiunii, ești transpus ca într-o transă alături de personajele acestuia!
   Are în palmaresul său numeroase si bine meritate premii cum ar fi 3 Oscaruri, 4 nominalizari Oscar, la Cannes a obtinut un premiu dar si o nominalizare și două premii la ,,Academia Europeană de Film”  dar și cel mai important este actorul Roberto Benigni  care a ,,luat” Oscarul pentru cel mai bun actor într-un rol principal în anul 1999.

   Acțiunea filmului se petrece în timpul celui de al-2-lea război mondial și scoate la suprafață puterea de sacrificiu, arta supravețuirii cu zâmbetul pe buze în lacrimi amare, ascunse parcă publicului larg !

              03.12.2011                                                                              Emilian Lican

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii